Wat gebeurt er als er niet genoeg geld in de ziekenpot zit?

Ons ondernemersvangnet is gebaseerd op het 'met elkaar, voor elkaar' principe: sociaal ondernemerschap, ondernemers helpen elkaar bij ziekte.

We gebruiken het bedrag wat op het AO-tegeltje in je deelnameoverzicht staat om zieke deelnemers te schenken. In dit bedrag zitten ook de administratiekosten (€20,66 ex BTW). Het langdurige gemiddelde laat zien dat we dit geld niet geheel nodig hebben voor schenkingen, maar dat hier gemiddeld 25% van over blijft.

Voorbeeld:

Je doet mee met een inleg van €150 per maand en hebt gekozen voor een schenking bij ziekte van €2000 voor 2 jaar.

Er staat dan €65 op je AO-tegeltje in je deelname. €25 hiervan (€20,66 ex BTW) is administratiekosten.

Dit betekent dat we €40 per maand gebruiken voor schenkingen aan zieke deelnemers. In de praktijk zien we dat hier langdurig gemiddeld €25 tot €30 euro van nodig is. Het restant gaat ook in je spaarbuffer.

Mochten we structureel toch meer geld nodig hebben dan de genoemde €40 dan melden wij de deelnemers eerst dat ze in de betreffende maand minder geld overhouden om te sparen, danwel om over te maken naar hun pensioenspaarrekening.

Mocht structureel blijken dat er meer geld nodig is dan kunnen we de inleg (tijdelijk) verhogen.

© 2024 Zelfstandig Ondernemers B.V. statutair gevestigd te Hilversum, KvK nr 82551588. Alle rechten voorbehouden
    |    Privacy beleid
    |    Cookie beleid
    |    Reglement

Meld je hier aan Geregeld